Op weg naar Daintree - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu Op weg naar Daintree - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Jetty en John

21 Juni 2015 | Australië, Mareeba

Zaterdag hebben we heerlijk geluncht op een terras aan de kade. Super lekkere prawns gegeten met heerlijke wijn met bubbeltjes.
Daar a zij we naar het strand gegaan. Stel je voor:
een wit strand
een blauwe zee vrijwel zonder golven
een heerlijke temperatuur

Wat wil je dan als Hollander? Zwemmen natuurlijk! Maar dat mag niet, omdat er krokodillen kunnen zijn. Jammer, jammer.
Ik heb dus alleen maar met mijn voeten Door het water gelopen.

Wij zijn nu op weg naar Dinteloord National Park. Dat ligt aan de kust tussen Cooktown en Port Douglas in. Je kunt daar vanuit het noorden op twee manieren komen. Een lange, maar goede weg Door het binnet land of een Veel kortere weg langs de kust. Die laatste route is voor een deel (31 km.) een dirtroad. Dat is dus nog slechter dan een gravelroad. We wilden het toch proberen om met hulp van een 4wheeldrive die route te nemen. Het weer was prima en de weg zou droog zijn. We zijn dus zaterdag die kant op gegaan. De eerste 50 km. is nog een gewone weg. Daar hebben we op een mooie camping gestaan in het bos. We hebben genoten van de vogels en het mooie weer.
Helaas, 's Nachts ging het regenen en dus konden we beter weer terug gaat en over de lange route naar Daintree gaan.
Nu zijn we weer op de zelfde camping als vrijdag. Het is hier wel droog maar niet zonnig.
Morgen gaan we naar de kust. De camping op Wongabeache. Dat ligt vlakbij het Daintree National Park.

• 21 Juni 2015 - 09:49

Anne:

Geniet van jullie laatste 2 weken mam. En oppassen voor die krokodillen

• 21 Juni 2015 - 10:04

Henk En Heleen:

Ha vakantiegangers,
    Die krokodillen en de regen zijn wel stoorzenders, maar verder genieten jullie volgens mij wel van al het moois dat jullie zien. Hier wil de regen maar niet echt goed doorzetten, af en toe wat spetters. We zijn net een midweek op De Veluwe geweest, niet zo spectaculair als bij jullie, maar wel leuk. We hopen dat jullie nog veel zullen genieten en leuk om jullie reisverslagen te lezen.

groetjes,
    Henk en Heleen

• 21 Juni 2015 - 10:13

Marja BCN:

Ondanks de regen hebben jullie het volgens mij geweldig.
    Toch dapper dat je met je voeten in het krokodillenwater bent geweest.

• 22 Juni 2015 - 18:44

Simone:

Wat klinkt het allemaal super bijna weer naar huis geniet nog even van de laatste daagjes
    xxx van ons 4tjes

• 23 Juni 2015 - 19:16

Thomas:

Hoi Jetty en John,

Leuk om zo jullie verhalen te lezen. Zo te horen genieten jullie volop van dit avontuur en wordt dit een vakantie om nooit meer te vergeten.
    Hier op de Venkelgaarde 27 gaat ook alles prima, minder avontuur maar zeker naar mijn zin :).
    Maak er nog een mooie tijd van daar en wij spreken elkaar binnenkort.

Een veilige reis terug en hartelijke groet, Thomas