Terug naar de kust - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Jetty en John

20 Juni 2015 | Australië, Cooktown

Na een gezellig weekend in Malanda zijn we weer op weg gegaan.
Het voelde goed om weer in ons huisje op wielen te zitten en slapen.
Het weer in Malanda was om te huilen. Regen en fris. In het huis van Jaap en Katrien is het de gewoonte om je schoenen uit te doen voordat je binnenkomt. We hadden dus koude voeten. Het is toch niet te geloven dat we naar Australie gaan om warme pantoffels te kopen. We hadden ze echt nodig.
Inmiddels gelukkig niet meer. We zijn van Malanda naar Chillagoe gegaan. Dat ligt weer verder het binnenland in. Een beetje outback. Het werd dus ook direct weer warmer en droger.
De camping in Chillagoe was erg mooi. Weer veel vogels gezien. Galahs en lorikeets. 's Morgens zijn we vroeg opgestaan om naar de zonsopkomst te kijken vanaf de ' berg' achter de camping.
Vanaf Chillagoe gingen we naar Herberton. Dat ligt verder naar oosten.
Daar vandaan zijn we naar Cooktown gegaan via een andere camping. Dat was Mariafarms. Een mooie camping met een heerlijk kampvuur. 's Nachts hoorden we de vleermuizen met elkaar 'kwebbelen'
Onderweg hebben we veel verschillende landschappen gezien. We hebben pootje gebaad in een rivier. We hebben door dicht rainforest gereden.
Nu zijn we in Cooktown. Dat is het noordelijkste punt voor deze vakantie. Daar boven kun je alleen met een 4wheeldrive rijden.
De camping hier was geweldig mooi. Een groot terrain met maar een paar plaatsen, weinig voorzieningen, geen stroom, maar wel rust en veel vogels. De camping ligt aan de Endeavour rivier. Daar zwemmen salty's
in. Dat zijn zoutwaterkrokodillen. Gevaarlijke beesten, dus zwemmen verboden. Ook op het strand van Cooktown komen ze