Terug naar binnenland - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu Terug naar binnenland - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van Jetty en John - WaarBenJij.nu

Terug naar binnenland

Blijf op de hoogte en volg Jetty en John

10 Juni 2015 | Australië, Yungaburra

Na een paar dagen aan de kust zijn we weer in het binnenland. Eigenlijk is het een vlucht i.v.m. het weer.
Gisteren waren we in Paronellapark. Dat was interessant. We kregen een rondleiding 's middags langs het ''kasteel' en door de tuinen. 's Avonds zouden we nog een rondleiding krijgen om de nachtdieren te zien. Helaas, het regende erg hard. Het heft de hele nacht en vandaag de hele dag hard geregend.
We hoopten dat het aan de andere kant van de Bergen droog zou zijn. Maar dat is dus niet zo. Toch blijven we hier in ieder geval vannacht en misschien ook morgen nog wel.
Vrijdag gaan we naar Malanda, naar Jaap en Katrien en de kinderen.
Malanda ligt hier vlakbij.
Eindelijk heb ik alle adressen nogmaals ingevoerd. Dat had ik thuis ook al gedaan, maar toen was er iets mis met de site. Nu nog maar eens goed gekeken wie er wel in stonden, dat waren er niet zo veel. Ik hoop dat het nu goed gaat.
Erg Nederlands: ik ga nu iets over het weer vertellen!!!
Het natte seizoen duurt hier van December tot eind april. Vanaf mei neemt de hoeveelheid regen die hier valt per maand af. Het natte seizoen is dit jaar erg droog geweest. Nu is het droge seizoen dus nat. Voor de boeren is dat goed, maar voor ons toch een teleurstelling.
In de Outback is het wel droog, maar daar zijn we al geweest.
We hopen nu maar dat het snel beter wordt.
Op campings is er altijd wel een campkitchen, waar je de bbq kan gebruiken en waar je kan koken en eten. Dat doen we dus.
Toch hebben we nog steeds lol in onze reis en zien we mooie dingen.
De Aussies (zoals ze zichzelf noemen) zijn allemaal erg vriendelijk. Altijd geinteresseerd in waar je vandaag komt en waar je naar toe gaat.
We gaan straks eten met een glaasje wijn zodat we kunnen proosten op de verjaardag van Heimy. We hebben deze maand veel verjaardagen waarop we kunnen proosten. Soms zelf twee op dezelfde dag.
Het is inmiddels 17.45 uur en al bijna donker. De zon gaat onder rond 18.00 uur en komt op rond 7.00 uur. De dag is dus kort, maar het is ook al bijna winter. In de zomer is het niet veel anders.
Voor vandaag is het weer genoeg. Tot de volgende keer.

• 10 Juni 2015 - 12:45

Anne:

Lekker kletsen over het weer

• 10 Juni 2015 - 19:41

Henk En Heleen:

Lieve Jetty en John,

Wat leuk om dit bericht te ontvangen en te horen dat jullie het goed hebben, ondanks het tegenvallende weer. Wij zijn net thuis van onze oppasdag en horen buurman Thomas in de tuin met zijn zoontje. Hij is er dus nog steeds en heeft het hier prima naar zijn zin. Zijn huis is nog niet klaar en hij vindt het heerlijk om dan nog hier te zijn. Anne is ook een keertje even langs geweest, dat was gezellig. Het was een heerlijk zonnige dag en dat blijft ook nog even, al komt er vrijdag waarschijnlijk wel onweer. de tuin krijgt regelmatig wel een buitje over zich heen.
    Vorige week hadden wij een nichtje van mij uit Melbourne te logeren met haar dochter. Zij maken een hele trip door Europa.
    Jullie een fijne reis verder toegewenst met Hopenlijk beter weer.

Groetjes,
    Henk en Heleen

• 10 Juni 2015 - 20:08

Ilse:

Hallo lieve Jetty en John,

Wat leuk om van jullie te horen. Volgens mij genieten jullie lekker saampjes. Het weer zit dan misschien niet zo mee maar ga gewoon voor betere tijden. Gaat vast goed komen en gelukkig hebben jullie genoeg te proosten. Nog heel veel plezier gewenst, veel mooie plekken bekijken hoor! Rij voorzichtig. .... Lieve groet, Ilse